header-overige-paginas-samen010

Jaarverslag 2021

06-06-2022

2021 was het ‘jaar van de vrijwilliger’ en dat hebben we niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Al onze vrijwilligers kregen een tasje met daarin een paraplu, een zadelhoesje, chocolade en een prachtige kaart, getekend door Bert Kuipers. Zo wilden we onze waardering laten blijken voor hun inzet, vooral in de coronatijd.

Maria (l) en Odeth (r)

In 2021 zetten we belangrijke stappen om ons project Budget-maatjes 010 (BM010) per 1 januari 2022 te verzelfstandigen in een nieuwe stichting. Deze stichting zet alle bestaande BM010-activiteiten binnen Rotterdam voort en gaat groeien in omvang. BM010 is 10 jaar geleden door Samen 010 gestart om Rotterdammers te helpen om financieel redzaam te worden.
Onze collega Alexander Borst heeft Samen 010 na bijna 19 jaar verlaten om directeur te worden van Budgetmaatjes 010.

Eind 2021 kon ons project Odensehuis Rotterdam verhuizen naar een nieuwe locatie in Rubroek/Crooswijk. Daar hebben we een eigen grote ruimte die in principe alle dagen van de week te gebruiken is. Dat maakt dat we vaker open kunnen en er plek is om meer deelnemers te ontvangen. Ook beschikken we over een eigen keuken, wat de mogelijkheid geeft om samen te koken.

De Energiebank Rotterdam kreeg in 2021 een belangrijke impuls omdat de gemeente Rotterdam extra geld beschikbaar stelde voor Energiecoaches. Omdat we merkten dat COVID-19 maakte dat mensen huiverig waren om een energiecoach aan huis te ontvangen, zijn we gestart met groepscoaching. Het enthousiasme onder de deelnemers was groot en ze stimuleerden elkaar om stappen te zetten. Dit maakt dat we naast individuele coaching van huishoudens ook blijven inzetten op het coachen van groepen.

We hopen dat dit jaarverslag een goed inzicht geeft in ons werk. Als je meer wilt weten over het werk van Samen 010, volg ons dan op Twitter, LinkedIn, Facebook en Instagram. Veel leesplezier!

Hanny de Kruijf,
directeur